Maandelijks archief: oktober 2014

Met een sprintje naar het ideale streefgewicht

Op een dag word je wakker en je denkt….. ik ben het nu helemaal beu. Die overtollige kilootjes gaan er nu echt vanaf. Maar waar ga je beginnen? Eerder heb je al van alles geprobeerd, maar al snel viel je in oude gewoonten en een zichtbaar resultaat bleef dan ook uit. Wat kun je nu anders doen om toch uiteindelijk dat streefgewicht te behalen?

Wel vermageren heeft met een aantal zaken te maken. Voeding is een belangrijk onderdeel. Je hoeft jezelf niet uit te hongeren, je moet gewoon weten wat je wel en niet (teveel) kunt eten. Welke producten versnellen of vertragen bijvoorbeeld het spijsverteringsproces en in welke voedingswaren zitten slechte vetten en suikers.

Iets anders wat heel belangrijk is bij afvallen, is voldoende beweging. Ook hier geldt weer, je hoeft niet tot het uiterste te gaan. Niet dag in, dag uit in de fitnessclub, maar wel minimaal een paar keer per week sporten. Ga lekker hardlopen, doe thuis oefeningen of ga een stuk actief fietsen… Je bespaart zo weer op een duur fitnessabonnement.

Verwacht je weer snel in je oude leefpatroon te vallen, schakel dan hulp in. Schrijf je bijvoorbeeld in voor het programma van WeightWatchers. Medecursisten en een coach geven je tips en advies mee en samen kom je op het punt dat je wilt bereiken. Geen tijd, ook online is er een programma beschikbaar.
Gezond eten, regelmatig sporten en eventueel hulp van derden…Doe je dit allemaal; dan ga je zo in een sprintje naar dat ideale streefgewicht.